dimarts, 10 d’abril del 2012

Però...per què he de canviar?

Per què? Si a mi ja em va bé com estic, em relaciono agradablement amb tot-hom, la meva parella m'estima, no ens discutim mai...

No deu ser que t'has creat una imatge per anar per la vida, amb la que "quedes bé", t'hi has instal·lat i no vols complicacions? Quan et relaciones amb la teva parella i amb els altres, ets tu mateix/a, expresses les teves opinions, et comportes de forma assertiva i defenses els valors en els que creus?

Amb la teva parella, no discuteixes, però estàs sempre d'acord, o passes, o compres la pau? Li comparteixes aquells sentiments negatius que a tu mateix et costa acceptar-te?


No discutir amb la parella no és sinònim de bona relació. Cal confrontar les idees, les opinions i arribar a conclusions per decidir conjuntament  les coses que cal fer. Naturalment que la discussió entre dues persones que s'estimen, s'ha de fer tenint en compte que és més important la bona relació que l'objecte sobre el que es discuteix.


Suggeriments de coses en que potser canviar t'ajudaria a ser més feliç:

  • Prescindir de la imatge amb la que et sembla que "quedes bé" i mostrar el teu jo real, aquest que per vergonya amagues, que potser és més tendre, més vulnerable i més proper.
  • Deixar de comprar la pau, no diguis que si quan creus que cal dir que no.
  • Compartir els teus sentiments més profunds a la teva parella, els que més et costa compartir, perquè tu mateix no t'els acceptes. Mostra-li com et sents realment tu per dintre, amb transparència.
  • Confrontar-te i posar-te d'acord amb la teva parella per prendre decisions conjuntament.

Ho proves?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada